reklama

U mňa zatiaľ Kňažko

V tesnom závese Procházka, dlho, dlho nič, Kiska, s odstupom Hrušovský a na poslednom mieste Čarnogurský. Takto vyzerá môj prvotný rebríček, reprezentujúci moje súčasné preferencie kandidátov v 1. kole volieb. Podstatnejšie však pre mňa je, že už viem, koho budem voliť v 2. kole. Kohokoľvek z uvedenej pätice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Mnohí internetoví elitári, hľadači pravej pravice a iní, slovenskou politikou, sklamaní voliči, by mi možno chceli po tomto úvode napísať do diskusie na každého zo spomenutých kandidátov nespočetné množstvo dôvodov, prečo ten alebo onen by za žiadnych okolností nezískal ich jedinečný hlas. Ušetrím Vám čas a námahu, všetky dôvody som s najväčšou pravdepodobnosťou už x-krát počul alebo čítal (ale ak si myslíte, že viete niečo čo iní nie, sem s nimi). Voľba prezidenta nie je našťastie voľba Miss ani pápeža, no aj tu rovnako platí, že, niekto tie voľby napokon vyhrá. Približne milión ľudí na Slovensku má už rebríček potenciálnych kandidátov hotový. V prvom kole Fico a za ním nič a v druhom kole Fico alebo nič. Je teda na zvyšných cca 1,5 milióna voličov, koho chcú mať na najbližších desať rokov vyobrazeného na známkach a obrazoch zavesených na stenách v každej škole a úrade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na čele môjho priebežného rebríčka sa usadil Milan Kňažko. Možno aj vďaka tomu, že zatiaľ toho nestihol veľa povedať. Avšak aj z toho mála som vycítil, že vďaka svojím životným, politickým, ale aj hereckým skúsenostiam sa nenechá odpinkať súpermi a v prípadnom druhom kole by mohol, ako kandidát bez straníckej podpory, nastaviť zrkadlo Róbertovi Ficovi tak, že Fico sa na osudný okamih zastaví, tupo zazrie do nastaveného zrkadla a skolí sa na zem a ľudia tak budú môcť oslavovať porážku tejto hydry. Ehm, kde som to skončil... Ak pán Kňažko v kampani neupadne do prehnaného konformizmu, má môj hlas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Radoslav Procházka má veľa nápadov a návrhov, ktoré by oživili a posilnili postavenie prezidenta. S jeho názormi v drvivej väčšine súhlasím. No mňa zatiaľ nepresvedčil, že sa skutočne chce stať práve teraz prezidentom SR a že mu nejde len o vytvorenie politického kapitálu - voličov jeho platformy, ktorý mu má zabezpečiť poslaneckú stoličku aj po ďalších parlamentných voľbách. V politických debatách pri stole je silný, žiaľ, mimo nich sa správa ako zelenáč a nechá sa verejne poučovať od kachličkárov až po predsedníčky ústavných súdov.

U pána Kisku som si nie celkom istý, aké by boli jeho reálne činy po zvolení. Snáď, ak by porazil v priamom súboji Fica, tak sa nenechá zlanáriť vládnou mocou, aj keď bude len sám vojak v politickom poli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čím nižšie sa posúvam v mojom rebríčku, tým aj klesá počet kladných slov na adresu mojich favoritov. Hrušovský ako prezident nie je žiadna sláva. Zjavne po funkcii prezidenta túži, čo vidím ako plus, keďže si aspoň bude plniť svoje povinnosti na rozdiel od jeho predchodcu. Víťazstvo kandidáta ľudovej platformy si príliš neprajem, pretože tieto strany to pochopia ako svoju výhru, i keď ľudia budú voliť najmä proti Ficovi a nie za nepopulárneho Hrušovského. Bude veľmi ľahkým terčom pre Fica v prípadnom dueli, keďže bude zastupovať zlú opozíciu. Dokonca očakávam, že Fico bude Hrušovského v 1. kole označovať za svojho jediného relevantného protikandidáta pochádzajúceho zo štandardnej politickej strany, ako to rád prízvukuje. Tu musím vyzdvihnúť predošlých troch spomínaných kandidátov, ktorí reprezentujú Ficov protipól, no nie sú súčasťou vyhnívajúcej parlamentnej opozície a ich účasť v druhom kole by výrazne narušila marketingovú stratégiu Fica a Smeru vo voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Last and least" je u mňa Ján Čarnogurský. Ak na jednej strane by bol Fico a na druhej strane predvolebnej nerovnice, reprezentujúcej komu mám dať hlas v druhom kole, má byť Fico (n+1), bol by ním práve Čarnogurský.

Pravica na Slovensku, resp. všetko čo je aspoň milimeter napravo od Smeru, sa nedokáže zjednotiť. To už vieme. Otázka znie, či sa dokážu zjednotiť aspoň bežní ľudia v druhom kole prezidentských volieb. Ak nie, nemáme politikom veľa čo vyčítať a môžeme naďalej mékať, že nám chýba bača. Nezabúdajme, že si nevolíme svoju/-ho manželku/-a, ale len prezidenta krajiny, kde si občania v pokoji a mieri nažívajú so svojimi zlodejmi. Takže nechcime z ničoho nič za prezidenta fiktívneho kandidáta, ktorý bude pápežskejší ako pápež, inak si tu budeme takto spokojne spolunažívať ešte veľmi dlho.

Roman Goga

Roman Goga

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Konzervatívec, ale inak som normálny :-) Zoznam autorových rubrík:  Naša vecMoja rečMoja vec

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu